מה ההבדל בין חשב שכר למנהל חשבונות?

ההבדל המהותי בין חשב שכר למנהל חשבונות

ארגונים ומשרדים מכל סוג נדרשים למנהלי חשבונות. מנהלי החשבונות מופקדים על מעקב התהליכים הפיננסיים בארגונים ועל עריכת הסדר בכל הנוגע למילוי חובות פיננסיים כלפי המדינה וגופים שונים נוספים.

במסגרת תפקידו יחליט מנהל החשבונות כיצד לחלק את הוצאות הארגון באופן שתזרים המזומנים לא ייפגע. בנוסף עליו לדאוג לעמידת הארגון או החברה במאזנים ובתקנות לפי חוק. מנהל חשבונות בהמשך אף ייצג את הארגון מול רשות המיסים.

הנהלת חשבונות מהווה בסיס לעבודות חשבונאיות נוספות ומספקת ידע במגוון נושאים חשבונאיים חשובים כגון: תורת המסחר והכלכלה, תיעוד, דוחות שנתיים, חשבונאות ממוחשבת , מאזני בוחן, רישום כפל, רישום עקבי בספרי חשבונות, תלושי שכר, דוח רווח, עבודה בתוכנת חשבשבת ועוד.

תפקידו של חשב שכר

תפקידו העיקרי של חשב השכר הוא חישוב שכר העובדים. בין תפקידיו השונים ניתן למנות: ביקורת פנימית, הערכת חישובי שכר מדויקים לרבות תשלומי מס והטבות נלוות. בידו של חשב שכר מופקדים תקינות תלוש השכר ותהליך חישוב השכר עד להענקתו לעובד.
חשב שכר יוודא כי העובדים עומדים בהסכמי השכר שנקבעו ובנוסף יהיה אחראי על חישוב תשלום חודשי או שעתי, על הפרשות עבור ביטוחחים מסוגים שונים, תשלומי מס, ניכויים ותשלום עבור שעות נוספות.

על חשב השכר להיות בקי במגוון חוקים הקשורים לעובד, למעסיק ולרשות המיסים.
על חשב השכר להכיר הסכמי עבודה, לרבות הסכם עבודה קיבוצי וכן חוזי עבודה שונים. חשב השכר ידאג להפרשות פנסיוניות עבור העובדים ויכין בפועל את תלושי השכר של העובדים הכוללים את פירוט רכיבי השכר.

סיכום תפקידו של חשב שכר:

  1. חישובי שכר שונים.
  2. ביקורת פנים של השכר.
  3. ניהול והפרשה עבור ביטוחים פנסיוניים.
  4. דיווח לרשויות המס.
  5. מעקב דיווח נוכחות העובדים.

דרישות ארגונים וחברות עבור משרת חשב השכר כוללת השכלה וידע במקצועות החשבונאות, התמצאות בתוכנת אקסל ברמה גבוהה, התמצאות בתוכנת חילן, שליטה בשקלולית/מכפל וכן ניסיון בעבודה בתחומי השכר.

הבדל ברמת ההשמה

מטבע הדברים קיימות משרות רבות יותר בשוק של מנהלי חשבונות לעומת חשבי שכר. מציאת מקום עבודה ראשון מורכבת יותר עבור הן עבור מנהלי חשבונות והן עבור חשבי שכר אולם בהמשך עם הניסיון והרזומה, ניתן למצוא משרה הולמת ביתר קלות.

לסיכום – הבדלי התפקיד בין מנהל חשבונות לחשב שכר

מנהל החשבונות אחראי על מעקב אחר ההתנהלות הפיננסית בחברות וארגונים לרבות ייצוג מול רשויות החוק כמנהל חשבונות בכיר. חשב שכר אחראי על הליכי השכר בחברה על כל המשתמע, לרבות טיפול במשכורות מעקב אחר דיווחי נוכחות, טיפול בתלושי שכר וטיפול בכל הנושאים הפנסיוניים. שורה תחתונה: גם מנהל חשבונות וגם חשב שכר הינם בעלי מקצוע ההכרחיים בכל ארגון או חברה להתנהלות שוטפת תקינה.

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!