איך להוציא תעודה כמנהל חשבונות

רבים מתעניינים היום לגבי לימודי הנהלת חשבונות, מאחר ומדובר על מקצוע מבוקש, שתמיד יהיה לו ביקוש. כל סוג של עסק, חברה או ארגון זקוקים למנהל חשבונות, לכן מי שיבחר ללמוד את התחום יוכל להבטיח לעצמו עבודה מבוקשת במגוון רחב של חברות וארגונים שונים.

מה כדאי לדעת לגבי לימודי הנהלת חשבונות?

מי שיוציא תעודה כמנהל חשבונות יוכל לתרום לשמירה על הסדר והארגון בפן הפיננסי של כל סוגי העסקים. הביקוש למנהלי חשבונות נמצא תמיד בעלייה, מאחר ובעידן המודרני לא ניתן לנהל עסק ללא מנהל חשבונות מקצועי ומיומן. רוב בעלי העסקים אינם פנויים לנהל את החשבונות של העסק, לכן הם זקוקים לאדם מקצועי ואמין שניתן לסמוך עליו. אין זה מפתיע כי בשנים האחרונות נפתחו לא מעט מוסדות לימוד שונים, המציעים מסלולי לימוד מגוונים למנהלי חשבונות.

מהם תפקידיו של מנהל חשבונות?

התפקידים שמנהל החשבונות ממלא יכולים להיות רבים ומגוונים, כתלות בצרכים של העסק, החברה או הארגון הרלוונטי. ברוב הפעמים מדובר על פיקוח על תזרים המזומנים של העסק, גביית חובות מלקוחות, תשלום לספקים, הנפקה של תלושי שכר וכדומה.

אלו מסלולי לימודים קיימים היום בתחום הנהלת החשבונות?

תעודת ההסמכה ללימודי הנהלת חשבונות ניתנת על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. לכן חשוב לוודא כי מוסד הלימודים שבחרתם עומד בקריטריונים הנדרשים, על מנת להבטיח לעצמכם את התעודה המבוקשת. חשוב לציין כי ישנן 3 קטגוריות של תעודות הסמכה בתחום:

  • תעודת הסמכה בסיסית מסוג 1+2. תעודה זו ניתנת למנהלי חשבונות זוטרים, שלרוב עובדים עם מנהלי חשבונות בכירים ומסייעים להם בעבודה השוטפת.
  • תעודת הסמכה מסוג 3, המאפשרת למנהל החשבונות לעבוד בתור מנהל חשבונות מרכזי בעסקים קטנים ובינוניים.
  • תעודת הסמכה הניתנת לחשבונאים בכירים, שמסוגלים לנהל את החשבונות של עסקים גדולים ומורכבים יותר.

למי מתאים ללמוד הנהלת חשבונות?

התחום של הנהלת חשבונות יכול להתאים לכל אדם שמתעניין בניהול הפן הפיננסי של העסק ויש לו את הסבלנות והדיוק לבצע את העבודה. כמו כן, חשוב לזכור כי מדובר על מקצוע המצריך אמינות ושמירה על סודיות ודיסקרטיות, מאחר ובמסגרת העבודה מנהל החשבונות נחשף לכל הנתונים הרגישים של העסק.

היכן תוכלו להוציא תעודת מנהל חשבונות?

היום ישנם לא מעט מוסדות לימוד שונים, שמציעים מסלולי לימוד להנהלת חשבונות. ניתן ללמוד את התחום באוניברסיטאות, מכללות וכמובן בתי ספר ייעודיים ללימודי תעודה. החוכמה היא כמובן לבחור במוסד מוכר וידוע כמו במכללה שלנו, אשר מפוקחת על ידי משרד התמ"ת. כדאי לבדוק מראש את זהות המרצים ולבחון את תוכנית הסילבוס.

לסיכום

לימודי הנהלת חשבונות כוללים מגוון רחב של נושאים שונים, שנועדו להכשיר אתכם לעסוק במקצוע. חשוב לבחור במוסד לימודים שמעניק תעודת הסמכה ומספק את כל חומר הלימוד הנדרש, על מנת להשתלב בקלות בתחום וכמובן ללמוד בשעות נוחות וגמישות יחסית.

5/5

שריינו מקום בקורס הבא!

חייגו עכשיו 09-766-1070

או השאירו פרטים, ונחזור בהקדם!